Real Situation

 
Currently Situation :
 
Sebuah keluarga survey nak carik rumah baru untuk keluarga beliau. Tiba-tiba beliau tak jadi beli rumah baru tetapi beliau suka akan satu rumah ini kerana mempunyai daya tarikan yang sangat kuat mungkin dari segi kedudukan rumah yang strategik. Contohnya: dekat dengan bandar, hospital,sekolah dan mempunyai kelengkapan yang cukup untuk 7 generasi seperti minyak etc. 

Then whole family masuk rumah tuh termasuklah bapa. Tapi bapa (tentera) masuk ruang tamu dulu sebab nak pastikan ruuang tamu tuh selamat dan tiada orang. Kalau ada orang, dye akan bunuh dulu lah kan. Then family yang tengah duduk di rumah tuh dengan terkejut sebab ada orang masuk tiba-tiba takde ribut takde ape nak bunuh orang dalam rumah tuh. Then lari lah ke bilik.

Mula-mula keluarga yang 'menumpang' nih dah rasa selesa tapi rasa tak cukup dengan apa yang ada. Then conquer bilik, dari satu bilik ke satu bilik, Akhirnya ke dapur. At last satu rumah dye dah conquer. Tuan rumah pon terpaksa lari ke bilik stor yang kecik untuk memuatkan seluruh ahli rumah yang asal. 
 
Keluarga yang menumpang nih pon dah mula memanggil sanak saudara beliau untuk duduk sama-sama. Tapi still ade tuan rumah dalam tuh sebenarnya. 
 
Hurm. Kesiannya kat tuan rumah. Rumah sendiri tapi dihalau, dibunuh, dipenjara. Kalau paham alhamdulillah. Kalau tak paham cer pm hda kat fb deh. 
 
#freedom
 
 





Thanks for reading ^^

No comments:

Post a Comment

ɴᴀᴋ ᴋᴏᴍᴇɴ ?
sɪʟᴀsɪʟᴀ . ᴊᴀɴɢᴀɴ ᴍᴀʟᴜᴍᴀʟᴜ .
ʜᴜᴅᴀ sᴜᴋᴀsᴜᴋᴀsᴜᴋᴀ ツ