DaY 04

Ihsan blog :)
Your views on religion .

Assalamualaikum warahmatullahibarakatuh . Hari ni panjang sikit salam nya . :) Tembam nak cerita pasal Religion . Kalau nak tau dalam fakta pakcik Go0gle , macam biasa , klik saja .

Tembam tak nak cerita pasal religion lain . Tembam nak cerita serba sedikit pasal Agama Islam . Agama yang paling syumul ( sempurna ) .

Firman Allah s.w.t .
"tidak ada paksaan untuk (memasuki) agama (Islam); sesungguhnya telah jelas jalan yang benar daripada jalan yang salah . Kerana itu barangsiapa yang ingkar kepada Thaghut dan beriman kepada Allah , maka sesungguhnya ia telah memegang tali yang amat kuat yang tidak akan putus . Dan Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui " Surah Al-Baqarah : ayat 256

"Pada hari ini Aku telah menyempurnakan untuk kamu agamamu dan telah Aku cukupkan kepadamu nikmat-Ku dan aku telah meredhai Islam itu agama bagimu " Surah Al-maidah : ayat 3

Islam itu bukan di nama sahaja . Ia perlu dibenarkan di hati , diakui dengan lisan , dan diamalkan dengan perbuatan . Tembam bebelbebel ni tembam menasihatkan diri tembam juga . Sebab manusia nih takkan lari dari buat kesilapan dan kesalahan . huhu . So , maaf dan memaafi lah sesama kita . Barulah hidup aman dan bahagia . :)



tag to : Islam
Thanks for reading ^^

1 comment:

ɴᴀᴋ ᴋᴏᴍᴇɴ ?
sɪʟᴀsɪʟᴀ . ᴊᴀɴɢᴀɴ ᴍᴀʟᴜᴍᴀʟᴜ .
ʜᴜᴅᴀ sᴜᴋᴀsᴜᴋᴀsᴜᴋᴀ ツ