Andai Pertunangan Ini Mengembirakan Hati Semua Orang , Aku terima .


curik dari pakcik Google :)


Esok semua nya akan berubah serta merta . Aku akan jadi tunangan orang ! Arggghhh !! Rase macam satu tan kelapa sawit bakal menghempap bahu aku mulai esok . Pertunangan nih bakal memudahkan aku atau membebankan aku . Serabut aku pikir bende nih . Betol ke keputusan nih ?

Semua orang mendesak aku untuk bertunang dulu . Bukan menikah pon . Kate mereka lahh . Tapi yang bakal bertunang tuh aku , yang bakal dapat tunang tuh aku ! Makin lame aku pikir , kepale aku makin serabut . Macam mane aku nak bahagikan masa nanti . Dulu masa single , esaimen jelah aku ngadap . Sekarang esaimen lagi , tunang lagi . Mampu ke aku ?

Solat istikharah jangan cakap lah . Sejak aku tahu aku bakal ditunangkan dengan orang yang aku tak kenal , aku minta petunjuk Allah SWT . Sebab hanya DIA sahaja yang tahu ape yang terbaik untuk aku . Tapi DIA sudah mengatur yang terbaik untuk aku .

Aku telah dipertemukan dengan seseorang yang boleh buat aku tersenyum dengan kehadirannya . Bersabar dalam ketenangan dengan kerenah aku . Huhu . Kenangan 3 hari itu takkan aku lupakan sampai bilabila . Dari  pertama kali aku melihat beliau menanti dalam hujan tanpa payung , sehingga lah beliau melintas jalan untuk pergi jauh meninggalkan aku . Sejak hari tuh , aku mula berfikir balik . Aku patut lupakan sahaja kegembiraan  3 hari itu .

Demi kebahagiaan orang sekeliling aku , aku abaikan kegembiraan diri aku .  Demi senyuman orang lain , aku sorokkan tangisan aku . Apelah nak dibandingkan kegembiraan aku dengan bersusah payah mereka membesarkan aku . Apelah nak dihiraukan hati aku yang sakit dengan pengorbanan mereka yang tiada tolok bandingnye .

Ya , aku yakin dengan keputusan aku ni . Aku terima segala ape yang diputuskan oleh Allah SWT untuk aku .  Itu pasti . kuatkan hati hamba-Mu ini Ya Rabbi .

Pertunangan esok akan diadakan di kampung . Tapi bukan huda yang nak bertunang . *demmm !! . Sepupu huda yang nak bertunang . And the best part is , dye bukan bertunang dengan orang yang dye tak kenal , dengan pakwe dye jugakk . Hewhewhew . Pukul 10 jap lagi abg long huda ambik , nak balik johor ! yeay ! :)

Saje nak emoemo pepagi nih . Harhar . Okelah . nak siapsiap ! Till then !

Salam , pai , muah !!












Pitstop : cerita "beliau" itu adalah realiti oke . *hope beliau terbaca entry nih

Thanks for reading ^^

12 comments:

  1. huda jahat..
    mati2 aku ingat ko yg tunang.
    nnti kalo ko yg tunang, xnk jmput aku xpe..
    yang pntg let me know k kwn..

    ReplyDelete
  2. wahh.balik johor er...samalah,eca pun nak balik kampung :D

    selamat bertunang sepupu ;D

    ReplyDelete
  3. adei..yang mane satu y betoi ni..hee~

    ReplyDelete
  4. selamat bertunang awak.. moga bahagia selalu :D

    *tahniahh !!

    ReplyDelete
  5. @mieza
    alalala , bnyik cam sdey jekk . huhu .

    klu ak tunang , insyallah ak jemput . ak kan takde adeq bradeq pmwpn . kau , sedah , jijah , faizah , chetul adalah adeq bradeq aku pmpwn aku tauu .

    ReplyDelete
  6. @senyumSOYA spupu yg betulll , huda tak betoll ponnn . :)

    ReplyDelete
  7. cie beriya2 baca ni..wakaka wa kena beb!

    ReplyDelete
  8. selamat bertunang kak :D
    may Allah bless u and him !

    ReplyDelete

ɴᴀᴋ ᴋᴏᴍᴇɴ ?
sɪʟᴀsɪʟᴀ . ᴊᴀɴɢᴀɴ ᴍᴀʟᴜᴍᴀʟᴜ .
ʜᴜᴅᴀ sᴜᴋᴀsᴜᴋᴀsᴜᴋᴀ ツ