Mesti bergenang punya !



Siapa tengok cerita Feri Terakhir di TV9 semalam ? Memang menusuk kalbu betul . Gandingan suami isteri Azad Jazmin dan Eira Syazira bersama pelakon terkenal tanah air seperti Maimon Talib , Maimunah .

Cerita memang syahdu giler . Berkisahkan ayem (Azad Jazmin) , seorang yang cacat dan miskin . Dia bukan cacat pendengaran , penglihatan . Tak tahu nak describe cacat dia camne . Lepas tuh si ayem nih berkawan dengan ecah (Eira syazira) yang cantik dan kaya . Ayem suka lah kat ecah nih . Sebelum ecah nih pergi sambung belajar di New York , ayem pernah masuk meminang ecah tapi ditolak mentahmentah oleh cik tanjung , ibu ecah (Maimun Talib) atas sebab ecah nih nak pergi sambung belajar lah kan . Lagipon , dia memang tak suka dengan ayem nih . Sebab ayem nih cacat dan miskin . Kononnya nak kahwinkan dengan anak orang kaya dari kampung sebelah . Masa cik embong , ibu ayem (Maimunah) menangis sebab kene hina dengan cik tanjung uw memang sedih sangat . sobsobsob .

Eira syazira memang pandai berlakon . Dia kalau nangis , nangis betol . Sama dengan Fasha Sanda dan Elly Mazlin . ish . Ketigatiga pelakon wanita yang pandai nangis real punya ! Bukan setakat dua tiga titik air mata tauu . Cakap satu dua ayat , bergenang dahhh matanya . Baru ada class kan ?

Tapi memang huda cakap , ceritacerita macam nih memang bagus punya . Bulan ramadhan , semua stesen TV menyediakan ceritacerita yang bagus ditonton seisi keluarga . Sampai masa sahur pon , cerita TV3 tak kurang juga hebatnya . haha . Dengan mamaimamai bersahur , sempat juga huda tangkap leleh . hahaha .

Habis cerita Feri Terakhir semalam , huda ada compius sikit . Huda tak tau kenape tajuk "Feri Terakhir" . Hurhurhur . Ish ! Sedeyy lah kau nih huda . =..='

Papepon thumbs up buat pasangan suami isteri azad dan eira syazira sebab bawak watak dengan baek sekali . Bukan senang aw nak buatbuat cacat . Last sekali , ayem kawen tak dengan ecah ? Nak tahu kesudahan cerita nih . Pergi lah tengok di tonton ! hewhewhew . Ponat eden nak tulih sumo cito . Boleh cramp jari jemari ku yang chubby ini ! Auch !

Oklah . pai . Salam :D






pitstop : mama cakap elok ler laki bini berlakon , nak pegangpegang pon halal , nampak sweet jek :)

Thanks for reading ^^

2 comments:

  1. betul2.. ni yang tak sabar nak kawen.. hahhaa..

    ReplyDelete
  2. amboi huda, dok tgk cter aje. hehe

    ReplyDelete

ɴᴀᴋ ᴋᴏᴍᴇɴ ?
sɪʟᴀsɪʟᴀ . ᴊᴀɴɢᴀɴ ᴍᴀʟᴜᴍᴀʟᴜ .
ʜᴜᴅᴀ sᴜᴋᴀsᴜᴋᴀsᴜᴋᴀ ツ