Tazkirah Jumaat #2

 
 Allahuakbar. Setiap manusia dari muka bumi nih tak pernah lari dari kesilapan, dari sekecil-kecil dosa sehingga sebesar-besar dosa. Allah SWT Maha Penyayang, DIA tahu hamba-hambaNya takkan lari dari buat dosa, jadi Allah sentiasa membuka pintu taubatNya untuk menerima semua taubat-taubat hambaNya. 

Jangan lah kite merungut jika kemahuan kite, Allah tak bagi onthespot sebab segala dosa kite pon Allah tak hukum onthespot. Mungkin Allah sudah aturkan dan sediakan yang lebih baik dari yang kite nak. Cuba kalau kite bersabar sedikit, Insyallah, akan ada sesuatu yang lagi baik dari kite harapkan. Allah SWT Maha mengetahui setiap sesuatu dari yang langit mahupun di bumi.

Malam tadi hda tengok Celik hati di Tv9. Prof Muhaya. Siapa Prof Muhaya nih? Hda pernah buat entry tentang Prof. kat SINI. Bagus tau Prof nih, even dah jadi Professor dan Dr, dye tak pernah lokek untuk kongsi ilmu. Mungkin korang pon ada idola tersendiri, macam Ustaz Azhar Idrus ke kan? Hda bukan tak minat yang lain, tapi entahlah, sekali jek dengar suara Prof nih, sayu hati. Mestilah nak dengar berkali-kali lagi kan. Sekarang, Prof dah ada segmen sendiri menggantikan Semanisnya Kurma, di Tv9 setiap khamis. Pukul 9.30 rasanya. hehe :D

Korang jugak boleh retweet twitter celik hati kat SINI. Malam tadi Prof kate, kalau kite ada ilmu, kite kene kongsi. Jadi, hda come out dengan satu entry untuk kongsi dengan korang tweet-tweet yang bagus dari celik hati terus dari Prof :)

Hda tahu hda takdelah perfect sangat untuk nasihatkan orang. Kalau diri sendiri pon kadangkadang hanyut juga, hda cuma nak kongsi ilmu baru yang Prof ajar malam tadi. Itu sahaja. :)

Salam jumaat.






pitstop: rasa kerdil jek diri bile buat entry nih. tsktsktsk :'(

Thanks for reading ^^

4 comments:

  1. semoga allah kurniakan petunjuk hidayah buat kita semua...........
    betul tuh.....kita manusia nih mmg takkn terlepas dr melkukn sekesil2 dosa hingga sebesar2 dosa...sebab kita lemah dan mudh dipengaruhi hawa nafsu dan pujuk rayu syaitan..salam jumaat :)

    ReplyDelete
  2. betul tu huda..kita sering melakukan kesilapan. namun sebaik-baik manusia adalah manusia yg bertaubat. Allah Maha Penyayang..

    didiey pun selalu buat entry2 peringatan n nasihat. kalau huda ada buat entry mcm ni, bolehlah bg link kat shoutbox atau comment box didiey k..sama2 kita share ilmu :)

    ReplyDelete
  3. lembutkan suara prof tue..suka tengok rancangan dia

    ReplyDelete
  4. mekasih utk peringatan ini. :)

    ReplyDelete

ɴᴀᴋ ᴋᴏᴍᴇɴ ?
sɪʟᴀsɪʟᴀ . ᴊᴀɴɢᴀɴ ᴍᴀʟᴜᴍᴀʟᴜ .
ʜᴜᴅᴀ sᴜᴋᴀsᴜᴋᴀsᴜᴋᴀ ツ